מארב - אמנות . תרבות . מדיה
אודותינוצרו קשר
שלח
שוטף ומתמלא / אקדמי
שיעור בבית-הספר למוזיקה DJ

שיעור בבית-הספר למוזיקה DJ

--

DJ? "מקצוע מגוחך"

א.ש. 2004-06-23 16:00:43   הקטנת הטקסט בכתבההגדלת הטקסט בכתבה

בחינת הבגרות בתקלוט שנערכו לתלמידי מגמת העיצוב בבית-הספר ויצ"ו בנהלל עדיין מכה גלים. הבחינה, שערך בית-הספר למוזיקה DJ, סוקרה ב"ידיעות אחרונות", ב"מעריב" ובעמוד הראשון של "הארץ", זכתה לסיקור מצולם בחמישה ערוצי טלוויזיה, ונידונה גם בתוכניתו של רזי ברקאי בגל"צ.
אף שכלי התקשורת המרכזיים התייחסו לבחינה בראש ובראשונה כאל אנקדוטה משעשעת, הפרסום גרר לא מעט תגובות רציניות - ועוינות בתכלית. שלושת המלעיזים העיקריים היו העיתונאי דן מרגלית, שהשווה את בחינת הבגרות בתקלוט לבחינה במכירת כרטיסי קולנוע; שר החינוך והתרבות לשעבר יוסי שריד, שטען כי "אין להרחיב את קשת הנושאים הנלמדים באופן נלעג" והוסיף כי "עדיין לא הבחנתי בתרומת הדי.ג'יי-איות לאנושות"; ושלמה דברת, יו"ר ועדת דברת, המגבשת את הרפורמה במערכת החינוך, שכינה את התקלוט "מקצוע מגוחך".
רונן חרותי, מנהל DJ ו-DJ בעצמו, נזעק. "בית-הספר", כתב במכתב ששלח אל דברת, "מתנהל על-פי עקרונות אקדמיים, והוא בעל תוכנית לימודים תלת-שנתית ללימודי יצירה, נגינה והפקה של מוזיקה - והכל מתוך קונספציה הרואה את ה-DJ כמוזיקאי לגיטימי. בין הסטודנטים שלמדו במוסד תוכל למצוא את ד"ר ארי בן-שבתאי, לשעבר ראש המחלקה לקומפוזיציה באקדמיה למוזיקה בירושלים, ואת מר יעקב גלעד, חתן פרס אקו"ם על מפעל חיים בתחום הכתיבה וההפקה המוזיקלית.
"במקביל לתוכניות הלימוד לקהל הבוגר", ממשיך חרותי, "פיתחנו מסגרות לימוד המיועדות לנערים המתויגים במערכת החינוך כ'נוער מנותק' או 'נוער בסיכון'. במסגרת זו לומדים אצלנו בשלוש השנים האחרונות נערים המטופלים על-ידי המחלקות לקידום נוער בעיריות תל-אביב ובת-ים. אנו מפעילים, בשיתוף הג'וינט, תוכנית לימודים המיועדת לבני נוער יוצאי אתיופיה במגדל-העמק, נצרת-עלית, עכו, נשר, רחובות, נתניה ועוד. אגב העיסוק בתקלוט ובמוזיקה הם משפרים את יכולות הריכוז שלהם ומפתחים ערך עצמי וגאווה, החיוניים להשתלבותם העתידית בחברה הישראלית. נסיוננו מלמד שהעיסוק בתקלוט ובמוזיקה הביא לא מעטים מהנערים לחזור לספסל הלימודים.

רונן חרותי

"כל מקצוע הנכלל בתעודת הבגרות חייב לעמוד בסטנדרטים קפדניים: גוף ידע מגובש; תוכנית לימודים סדורה; עזרי לימוד נאותים; הקניית כישורי למידה; קשרי גומלין בין המקצוע הנלמד לתחומי לימוד אחרים; ואמצעים מדידים וברורים לבחינת הישגיו של התלמיד. חבל מאוד, מר דברת, שלא טרחת לברר במה דברים אמורים לפני שהבעת את דעתך הנחרצת על 'המקצוע המגוחך'. אם היית עושה כן, היית מגלה שתוכנית הלימודים עומדת בסטנדרטים האמורים - והיית מופתע מן האופן שבו תכניה מקושרים לתחומי לימוד אחרים בבית-הספר, ובהם מתמטיקה, כישורי מחשב, היסטוריה, גיאוגרפיה וסוציולוגיה, וכמובן מוזיקה על כל רבדיה.
"לימודי תקלוט ומוזיקה אינם אמורים להחליף את לימודי המתמטיקה, ההסטוריה והתנ"ך. הם באים בנוסף ללימודים אלה, ממש כמו מגמות לגיטימיות ומכובדות המושרשות מזה שנים במערכת החינוך: תיאטרון, אמנות פלסטית, מחול, עיצוב, מוזיקה קלאסית ועוד. האם בדעתך לפסול גם מגמות אלה, מר דברת? האם גם תחומים אלה אינם ראויים להיכלל במסגרת תעודת הבגרות מכיוון שהם אינם מכינים את תלמידיהם ללימודים באוניברסיטה?".

 

גרסת הדפסה גרסת הדפסה
תגובות גולשים
הוספת תגובה
1
בורים
גילי כהן

בורים גמורים אלו הטוענים שמקצוע זה אינו ראוי, תקלוט כמוהו ככל יצירת אומנות, פלסטית, אמנות במה כלשהי,
קרוב לוודאי שאלו שפסלו מקצוע זה, יפסלו את רובה של היצירה העכשווית האומנותית.
אלו החבר'ה כניראה שהבריזו משיעורי האומנות בבית ספר.

אי-מייל פורסם ב-22:56 ,06/07/2004
2
אלק מקצוע מגוחך.!!!!
dj aviv

יאללה יאללה לכי לישון על האף

פורסם ב-16:37 ,05/06/2006
מתוך שוטף ומתמלא
--
בזהירות ובאירוניה: עיון...
בזהירות ובאירוניה: עיון... שוטף ומתמלא
--
אם רובוטים יכלו לצייר... שוטף ומתמלא
ללמוד ציור מפורמייקה, או: בשבח... שוטף ומתמלא
עולם של קומבינציות שוטף ומתמלא
מוסף | שוטף ומתמלא | טורים | מדריך | קהילה