מארב - אמנות . תרבות . מדיה
אודותינוצרו קשר
שלח
מדריך / תערוכות

--

"הווה עכשיו": דבר האוצרת

טל בן צבי 2006-10-08 12:14:52   הקטנת הטקסט בכתבההגדלת הטקסט בכתבה

רידינג, סתיו 2006

סתיו 2006, התקופה שאחרי החום הגדול, אחרי המלחמה. בניין חברת החשמל ספוג כולו בחום המצטבר של חודשי יולי-אוגוסט, והמלחמה מהדהדת עדיין בזכרוננו.
התערוכה "הווה עכשיו" חושפת את השברים של המרחב והזמן שפערה המלחמה. המלחמה פרצה את גבולות המרחב האינטימי של ישראל ולבנון גם יחד: משפחות לנות במקלטים, פליטים נסים על נפשם, פצועים חשופי איברים ובתים פעורים שנגלה תוכם, נחשפו לעין המצלמה ושודרו לכל בית. בו בזמן פלשו תמונות הזוועה אל המרחב האינטימי, המוגן לכאורה, אל הבית. האימה חדרה לכל פינה, איש לא נמלט ממנה.
המלחמה הקריסה את הגבולות שבין הפרטי לציבורי, בין צנעת הפרט לרשות הרבים, ושיבשה גם את מושג הזמן: הזמן עבר מתיחה וכיווץ. המלחמה הנכיחה בעוצמה את אופיו הייחודי של ההווה, את היותו זמן של "מצב חירום". מצב החירום הפך למצב של קבע, שהריבון משעה בו את השגרה הנורמטיבית, ודי אם נזכיר בהקשר זה את ה"תקנות לשעת חירום" שטרם בוטלו בישראל של ימינו. המלחמה איננה דרמה שפרצה משום מקום, אלא ביטוי לאלימות תת-קרקעית המנהלת את חיי היומיום, המבקשים מראית עין של נורמליות.    
התערוכה עומדות על כפילות זו: היא פורמת את התפרים שבין השגרה למלחמה, בין הבנאלי לדרמטי, בין הפנים לחוץ. תחושת החירום, הדחיפות והכאוס נוכחת בעבודות רבות, ועימה גם הניסיון ליצור שלמות מדומיינת, מנחמת ומרגיעה.

היצירות והיוצרים

הדס קידר

יוחאי מטוס

אניסה אשקר

ורד ניסים

דוד עדיקא

חן שיש

דוראר בכרי

נטע הררי

רמי סעדי

גסטון צבי איצקוביץ

ינאי יחיאל

תום פניני

טל שוחט

שחר יהלום

דורון סולומונס

שי צורים

הילה לולו לין

מירי סגל

נועה צדקה

רונית שלו

מיכאל רפופורט

שר לוי

נירה פרג

חיים דעואל לוסקי

מורן שוב

בן הגרי

זמיר שץ

יאיר ברק

גרסת הדפסה גרסת הדפסה
תגובות גולשים
הוספת תגובה
1
נגמר?
אלמוני

נראה מרתק

פורסם ב-18:28 ,08/10/2006
2
תערוכה מעולה! (ל"ת)
אלונה מילר

פורסם ב-20:22 ,08/10/2006
3
תערוכה גרועה - אוצרות גרועה
אסי

האומנים כמובן חברים של...
בן צבי - אין לך מושג קלוש באומנות! תמשיכי לייעץ לפראירים שמוכנים לשלם לך על חוסר ההבנה שלך בנושא האומנות!
התערוכה מתחת לכל ביקורת!

פורסם ב-12:33 ,09/10/2006
4
אסי - מה זאת אומרת, "התערוכה מתחת לכל
ארטיק

ביקורת"?
כל פלוץ שמרגיש שהשאירו אותו בחוץ יכול להגיד את זה.
תן נימוקים, בנאדם!

פורסם ב-12:41 ,09/10/2006
5
אני מזמינה את כולם לראות את התערוכה - טל
טל בן צבי

אני מזמינה את כולם לראות את התערוכה
היא פתוחה היום ומחר בין השעות 17-23 בלילה
תגובות ענייניות לאחר צפייה התקבלו בברכה
טל בן צבי, אוצרת התערוכה

פורסם ב-14:15 ,09/10/2006
6
איפה השם שלי כוס אמק (ל"ת)
חגית הפלצן

פורסם ב-20:27 ,09/10/2006
7
חגית את יודעת שלא אוהבים אותך במתחם נגה
גלית

כי הרי עשית שם לכלוך

פורסם ב-20:29 ,09/10/2006
8
חומר טוב לנשמה
מירי פליישר

סופסופ הגעתי לאמנות הארץ 5 אחרי שלא הלכתי ל-4 הקודמות. בחוץ יריד ככל הירידים תמונות שיתאימו לספה , פסלים מברונזה וחומרים עמידים אחרים שהשכנים יירצו גם, ובבנין אולם הטורבינות בנפרד , אקסטריטוריה שרק מי שבאמת רוצה הולך אליה , ותאמינו לי הרבה אנשים לא ידעו שיש שם בכלל- התערוכה שדובר בה כאן. על רקע רעש נוראי של המון אנשים מכונות מיצבים לחץ ווקאלי ואינסטרומנטאלי מבורך,צילומים,ווידיאוים בעיקר, מעט מיצגים מעט מוצגים חומריים,והתערוכה-חומר טוב לנשמה.חלק אהבתי , חלק הרגשתי שעוד לא לגמרי בשל,אבל בדרך ושונה,אפילו קצה קצהו של זיכרון ריח או תחושה של הביאנלה בוונציה. אולי המבנה הכוחני,איטלקי,פאשיסטי,אירופי,גדול ממידת אדם,פולחן הטורבינות, אולי האוצרות , אחמא ליצלן שהיה בה איזה רצף מתקבל על הדעת, אולי הצרוף של אמנות ומבנה כוחני קיים,מקדש הרוח מול מקדש המכונה.יופי של צרוף.
לא כל העבודות כאמור נפלאות אבל הסך הכל,חוויה רוחנית מרעננת. טוב לא מספיק מאווררים..
ברחתי משם מהר לפני שארגיש שאני שוב נופלת ל ס ל ו ן של השכנים.
ואם ארצה בכל זאת לציין אמנים שאהבתי את עבודתם והסיבה יכולה להיות שונה ומשונה אציין את ורד ניסים,מורן שוב וחיים דעואל לוסקי.ואם ארצה לציין מיצבי עם פוטנציאל שנראה שנולד טרם זמנו אציין את מיצב הגנים.

פורסם ב-22:21 ,10/10/2006
9
אהה (ל"ת)
אהה

פורסם ב-00:40 ,11/10/2006
10
תערוכה בינונית ביותר
שני ב

לא מרגש לא מחדש , תלייה והצבת עבודות גרועה! בנצבי מוכיחה שוב, כמה חשוב להיות החברים של האוצרים. כמובן שהיא בחרה את "חבריה" האומנים והציגה אותם... אוצרות בגרוש! חנופה לזומר? עד מתי???

פורסם ב-10:56 ,11/10/2006
11
תמיג היו קבוצות באמנות
אאוטסיידרית בכיף

למה אסור למי שמתחברים בנפש ובכיווני עבודה להציג ביחד? זה רק אנושי. אין לכם חברים שאתם מעדיפים את עבודותיהם כי אתם אוהבים אותם או ו גם את עבודותיהם?תפסיקו לקנא תפרגנו קצת לקבוצות שמתארגנות, תעבדו ותתארגנו גם אתם. הקינאה לא מובילה לכלום

פורסם ב-22:21 ,11/10/2006
12
בלי תוכן, בלי צורה
ליאורה

לדעתי התערוכה הזו היא גיבוב פלצני של עבודות בינוניות שאין ביניהן שום קשר רעיוני או צורני, עם (בעצם בלי) תפיסת חלל
גרועה וחוסר הבנה מוחלט בפניה לקהל הרחב.
"אמנות הארץ" הולכת מדחי אל דחי וטוב יעשו קברניטיה אם יעשו חשבון נפש רציני באשר לסיבות ההדרדרות. בועת האמנות אולי שוחה ברפש הזה אך מדוע להתעלל גם בעשרות אלפי המבקרים ש-97% מהם יצאו מאוכזבים שלא לומר ממורמרים מהמפגן העלוב.

פורסם ב-07:56 ,12/10/2006
13
אוצרת עלובה
יני

אשר לא מבינה ולא כלום באומנות -פשוט תערוכה גרועה.

פורסם ב-11:27 ,12/10/2006
14
כמה תגובות חריפות ונחרצות. מישהי יכולה
מתפלאת

להסביר לי מה יש בתערוכה הזאת (או באוצרת הזאת?) שמעורר כאלה רגשות קשים?

פורסם ב-12:02 ,12/10/2006
15
קנאה (ל"ת)
אלמוני

פורסם ב-21:13 ,12/10/2006
16
המגיבים כאן חבורה של בכיינים קנאים (ל"ת)
אסתר

פורסם ב-23:32 ,12/10/2006
17
ומי שלא יכול - מבקר (ל"ת)
אלמוני

פורסם ב-12:08 ,13/10/2006
18
ומי שלא יודע לבקר וגם לצייר?מקנא
אלמוני

פורסם ב-16:03 ,13/10/2006
19
"קנאים=בכיינים" היא משוואה מטופשת
ברזילי

הנסיון הנדוש והפתטי ליצור משוואה: קנאים=בכיינים, לא צולח גם הפעם. מדוע לא תקבלו ביקורת כפשוטה? התערוכה באמת "לא פגעה" והיא המשך ישיר לכשלון של השנה שעברה. פקטור הקהל הרחב הוא כן מכריע (לפחות ע"פ המטרות המוצהרות) ועל כן הכשלון קולוסלי יותר והאוצרת סופגת ארטילריה כבדה יותר אם כי האשמה רובצת לפתחם של שולחיה שבחרו אוצרת מוגבלת ולא מתאימה לסוג כזה ולסדר גודל כזה של אירועים.

פורסם ב-16:37 ,13/10/2006
20
ברזילי, מה זה אומר, "לא פגעה"? (ל"ת)
אלמוני

פורסם ב-20:04 ,13/10/2006
21
מונתה חודש לפני?
עין לציון

טל בן צבי מיהרה להזהיר את המראיינים כי מונתה לאוצרת התערוכה רק חודש לפני פתיחתה. עוד פרויקט מבית יוצר ישראלי אשר מקדיש לתוכן ומהות את שאריות התקציב הדלות שנותרו לאחר שנגמר מסע הפרסום ויחסי הציבור. כדאי היה להסביר שאין שום עבודת אוצרות רציניצ שיכולה להיעשות בפרק זמן זה ולא לקחת חלק בעוד פרויקט דל ושטחי.

פורסם ב-21:49 ,14/10/2006
22
לא נעים להגיד, אבל ...
הבה נגילה

באמת אין לי שום כוונה לפגוע באוצרת שאין לי ספק שעשתה ככל יכולתה בזמן הקצר שניתן לה.... אבל בכל זאת, התחושה שלי שבאמנות ישראלית אין אוצרות רצינית נקודה. גם לו היה ניתנת שנה שלמה אוצרים הבכירים ביותר. נאדא! שימו לב, לא אמרתי שהאמנים בעייתיים. דיברתי על אוצרים ועל הגישה לאמנות: חקיינות, חלטורות, פארסות, שטחיות,

פורסם ב-01:10 ,15/10/2006
23
אוצרת גרועה
מירה

מה לא ברור, האוצרות היתה גרועה! חודש הוא זמן קצר אך מספיק לאצור תערוכה - אם רק האוצרת העלובה הזו היתה עובדת יום וליל ולא מקטרת שאין לה זמן (ואם היא באמת חושבת שאין זמן - שלא תקח את העבודה!) אולי היתה נוצרת תערוכה ראוייה - אך לא - כרגיל בארצנו הקטנטונת - לבכות לקבל כסף ולאצור תערוכה כזו רדודה - זה שם המשחק- יהיה ראוי בשנה הבאה לבחור אוצר/אוצרת רציניים - ומספיק עם הקומבינות - זה לא ראוי.

פורסם ב-11:00 ,15/10/2006
24
למירה מי אוצר ראוי לדעתך המלומדת? (ל"ת)
אלמוני

פורסם ב-09:13 ,17/10/2006
25
טל בן צבי אוצרת???? מה זה בדיחה?
מרגי

לא אוצרת ולא נעללים, סתם מישהי מתוסכלת שלא הצליחה בעולם האומנות, ומצליחה להדחף בעזרת קשרים שיש לה. לבטח התערוכה ברידינג מוכיחה זאת היטב.

פורסם ב-15:24 ,17/10/2006
26
באמת אין לה מושג באוצרות
אילך

מידע אישי. והיא גם אישה מגעילה

פורסם ב-17:33 ,19/10/2006
27
מי אתם מירה מרגי אליך באיזה עולם אלים
טל

מי אתם מירה מרגי אליך - באיזה עולם אלים ווולגרי אתם חיים - מי לימד אותכם להתבטא כך, לדבר כך, להגיב כך, אין לי כלים להתמודד עם קבוצה דוחה ומגעילה כל כך של אנשים, תלכו ללמוד, תפתחו ספרים, תעשו משהו מעניין עם החיים שלכם. תיצרו ותייצרו את הדבר שלכם, את האמנות שלכם תהיו אנשים שיש להם מה להגיד במרחב הציבורי, לעולם האמנות או בכלל לחברים שלכם, לסובב אותכם, אין כאן ביקורת קונקרטית או אינטלקטואלית או רצינית - מעלה מחשבות מדוע מארב נותן במה לקבוצה אלימה כל כך של אנשים. תלכו לים תעשו לי טוב ותלכו שם לאיבוד....

טל

פורסם ב-19:17 ,19/10/2006
28
מדוע את מתבכיינת?
גלית

סך הכל נכתבו דברים מהלב של אנשים. מדוע אינך יכולה לקבל ביקורת? "ללכת לים", "ללכת לאיבוד" : אם יש פה מישהו וולגרי זו את! תני לאנשים להביע דעה!
כמו כן, עבודת האוצרות שעשית בתערוכה היתה מתחת לכל ביקורת. מקווה שלא יתנו לך לעשות את הטעות הזו שוב בשנה הבאה.
ישר כח.

פורסם ב-14:35 ,20/10/2006
29
לגבי גלית מידע אישי. והיא גם אישה מגעילה
טל

מידע אישי. והיא גם אישה מגעילה - זאת נראית לך ביקורת מהלב, רלוונטית, עניינית -
אין כאן כל התבכיינות יש כאן מאבק על הניקיון של המרחב הציבורי, כן גם של הרשת וגם של מארב - אין לי שום בעיה עם ביקורת - אחרי שנים בגלריה היינריך בל וגלריה הגר ומספר רב של קטלוגים - אני מאמינה שהאמת תנצח. יש הרבה העדפות, דעות - זאת דמוקרטיה - כל אחד עושה מה שנכון עבורו - מה שמדוייק עבורו - בנימה אופטמית זאת - אני מסיימת - אני לי מה לומר יותר לכותבי מארב

פורסם ב-15:32 ,20/10/2006
30
המגיבים כאן באמת גועליים במיוחד - תתבישו
אלמוני

פורסם ב-18:24 ,20/10/2006
31
הייתי בתערוכה והיא מדהימה ומרתקת (ל"ת)
מיכל

פורסם ב-18:25 ,20/10/2006
32
טל פשוט לא אוהבים אותך
אלמוני

וזה בסדר. גם אם אין לך מושג באומנות. לא נורא, פה לבטח תסתיים "הקרירה" ה"גדולה" שלך. תעלמי לנו מהיניים.

פורסם ב-09:17 ,21/10/2006
33
כנראה יש דברים בגו... (ל"ת)
אוביק

פורסם ב-11:02 ,22/10/2006
34
משהו יודע מה זה הקיצור של ל"ת ??? (ל"ת)
???

פורסם ב-16:14 ,22/10/2006
35
אשה וולגרית וחסרת ישע- ללא מושג האומנות
סילבי

באמת לא ברור מדוע נבחרה לאצור את התערוכה שהייתה פשוט בזיון לעולם האומנות - ללא מסר ללא קו ללא כלום.

פורסם ב-16:31 ,22/10/2006
36
מאיפה האלימות הזו ?
נ.

טל בן צבי היא אוצרת מבריקה. היא הראשונה, ואולי היחידה בארץ עד היום שמבינה ונותנת במה לאמנות "אחרת", אמנות ביקורתית שבאה מן השוליים. תערוכותיה הרבות והחשובות של אמנות פלסטינית ואמנות מזרחית הן מקור השראה לאוצרות רגישה, סבלנית, משפיעה ומדוייקת. גם אם התערוכה ברידינג לא הייתה אליפות העולם, צריך לזכור את רוחב העבודה של בן צבי לאורך השנים. ההתלהמות והאלימות שהמגיבים כאן מפגינים היא מפחידה. קצת מזכיר לי לינצ'ים מההסטוריה שלנו שהייתי מעדיף לשכוח.

פורסם ב-17:38 ,22/10/2006
37
בן צבי לא מבינה מאומה באומנות
א

ולאחר התערוכה הנ"ל, ניתן להבחין זאת בנקל. מספיק לתת יד ל"אוצרים" שכאלה - שיחפשו משהו אחר לעשות בחיים - תנו לנו להמשיך ליצור בשקט.

פורסם ב-12:32 ,23/10/2006
38
אלונה מילר
אלמוני

מדהים כמה רע וקינאה, יש גם דרכים להגיד ביקורת, חבל שמארב נותן במה להשמצות כל כך קיצוניות שרק תיסכול רב יכול לעורר. ממש לא שוה התיחסות, בטח לא מצד האוצרת שעשתה כמיטב יכולתה בזמן הקצר שהיה לרשותה,
וכל הכבוד לה ולמפעלה בתחום שבחרה.

בהצלחה בהמשך!!!!!!!!

פורסם ב-16:59 ,25/10/2006
39
תיסכול, רע, קנאה ??? על מה את מדברת?
מירה ס

אנשים כותבים כאן מהלב מרגשות, מהרגשות, אם את רוצה להיות סנגורית - את עושה עבודה טובה. אבל אם את רוצה להיות אמיתית עם עצמך ועם הציבור - קראי את התגובות כאן. התערוכה היתה מתחת לכל ביקורת! בן צבי אינה אוצרת, בן צבי היא תוצר! תירוץ הזמן אינו רלוונטי - אם אין זמן על תעשי - התיסכול כאן הוא של האוצרת שנכשלה שוב! מארב - מספיק לתת כאן במה לסנגוריה בגרוש.

פורסם ב-08:56 ,26/10/2006
40
"במה אחרת!!!" ?
טא טא

התערוכה רק מעלה גרה של אמנים מאוסים ולא מענינים שבעזרת הקשרים המפוקפקים שלהם חפרו להם גומחה בתוך הביצה המגעילה הזו. העבודות שהוצגו בזיוניות, ראה ערך דורון סולומונס

אי-מייל פורסם ב-12:11 ,21/11/2006
מתוך שוטף ומתמלא
--
בזהירות ובאירוניה: עיון...
בזהירות ובאירוניה: עיון... שוטף ומתמלא
--
אם רובוטים יכלו לצייר... שוטף ומתמלא
ללמוד ציור מפורמייקה, או: בשבח... שוטף ומתמלא
עולם של קומבינציות שוטף ומתמלא
מוסף | שוטף ומתמלא | טורים | מדריך | קהילה