מארב - אמנות . תרבות . מדיה
אודותינוצרו קשר
שלח
מדריך / תערוכות

שלשה בוגרי בצלאל בגלריה גבעון

2004-10-12 12:23:39   הקטנת הטקסט בכתבההגדלת הטקסט בכתבה

אורן אליאב, נטעלי שלוסר וראובן ישראל (דיון מעניין בתגובות)

21.10.2004>26.11.2004
פתיחה: יום חמישי 21.10 ב-18:00


ראובן ישראל

הפסלים של ראובן ישראל מאופיינים בנוכחות מוזרה וחידתית. הפיסול נקי בחומריותו התעשיתית ונקי מהעולם סביבו. הפסל הוא אובייקט יחיד חפון בצורה ראשונית שאינה באה לספק אילוזיה לחפץ מסוים הקיים בעולם. היא מאזכרת כלי קיבול אטום ומגרה יחסים פיזיים בין מרקמים, צבעים וצורות- מעטפת ומסה. צורה חלקה דמויית מונוליט המרחפת מעל הרצפה היא אמצעי ערעור על קיומה וחיזוקה באחת.
החזית הפלסטית היא שקר שבתוכו מוכלאת האמת. נראותה הסקסית והמוקפדת "מאכזבת" שכן היא נובעת מחומריות זולה; MDF  וצבעי סופר -לק תעשיתיים.
למרות היות הפסלים ארציים בחומריותם הם מתפקדים בחלל כמעין רוחות רפאים-דורשים מהצופה להתקרב אך בו בזמן ריקים, מתנדפים. הצפייה של הצופה היא שדבר מה יבקע ויתגלה מתוכם.


אורן אליאב

יצירתו של אורן אליאב מתפתחת באזורי ביניים לא מוכרים שבין ציור לצילום ובין מקור להעתק. השימוש במדיומים שונים ובטכניקות מגוונות מגלם חתירה מתמדת תחת מושג החתימה, האותנטיות וסמכותו של האמן. יצירת הדימוי נעשית מעמדת מתרגם, או נספח תרבות, הבוחר למעול בתפקידו כמוליך של משמעות בין תרבויות. הנרטיב הנוצר כתוצאה מפרישת העבודות אינו ליניארי ומחליף את האופציות למשמעות הנוצרות בדרך כלל ממפגש בין דימוי לדימוי.  בעבודותיו הנוכחיות ניתן לזהות, בין השאר, דימויים של כלי נגינה ואתרי תיירות שמקורם בחבל בוואריה שבדרום גרמניה.


נטעלי שלוסר

בציור פראי מסוג שלא רואים הרבה בארץ, נטעלי שלוסר מציירת בעיקר פורטרטים של נשים, בתערובת בלתי אפשרית של ציור אנפורמל עם אלגנטיות כמעט נוסח סרג'נט. היא מתחילה בצבע שמן חומרי נטול צבע (לו היא קוראת משום מה 'חומר תריסים') ובהדרגה, בעיקר בתוספת חומים, היא מציירת נשים בשלות, חזקות ועדינות וממקמת אותן לרוב בספריות. פנים וספרים חתומים – זה הנושא שלה, אז למה זה מתקבל מטורף כל כך? לאו דווקא בשל המפלצת האדומה שאחת מהן מחזיקה באצבעות מעודנות, לאו דווקא בגלל דמעת הדם הנוטפת מעין המישירה מבט אל הצופה, גם לא בשל המחרבנת הגדולה על ההר. סוד רב השראה אופף את הציורים האלה הנובעים מאינטואיציה צעירה, נועזת.

גבעון גלריה לאמנות בע"מ
גורדון 35 תל-אביב 63414 טל: 5225427

גרסת הדפסה גרסת הדפסה
תגובות גולשים
הוספת תגובה
1
"ציור רע בישראל" -עד מתי?
שירה אבידור-ציירת

"ציור רע", זה נשמע כמו כותרת יותר מתאימה לעבודות הללו.בישראל עוד לא הבינו מה זה ציור , אני בטוחה שגב' שלוסר לא ראתה סרג'נט מימיה

אי-מייל פורסם ב-21:51 ,30/10/2004
2
מי כאן לא מבין מה
שרית שפירא

ההירשברגריזם הוא סוג של מוות כי הוא דוחה את המחשבה שהאמנות היא רב שיח, דיון בתוך קונטקסט תרבותי, שמשלים את מה שהפילוסופיה והמדע נכשלים לדבר עליו, נטעלי שלוסר באה בדיוק שם: ברגש שאין מילים לדובב ואין כלים למדוד: כל סטיה שלה יכולה להפיל את הציורים לקיטש או לתיאור והיא רוקדת,בחן בין הטיפות.

פורסם ב-13:34 ,09/11/2004
3
דעתי האישית
שירה אבידור

אבקש להבהיר כי זוהי דעתי האישית בלבד.
במוסדות כמו "בצלאל" ו"המדרשה" מתקיים דיון אמנותי אקלקטי וגם בסדנאתו של הרשברג מתקיים שיח אמנותי, אקלקטי אחר.
כולם ניזונים מאותה מערכת חיים מסויימת שמקובל לכנותה תרבות.
השיח האמנותי לא בא כתחליף ליצירה, אם האומנות לא "מדברת",אף אחד לא יצליח לדבר בשמה.

פורסם ב-02:42 ,10/11/2004
4
לשרית שפירא
צייר תל-אביב

"רב שיח, דיון בתוך קונטקסט תרבותי",
למה רב השיח שלך תמיד מתקיים בין המונחים "מודרניזם" ו"פוסט מודרניזם"?
(בטקסט הנוראי שהשחית לחלוטין את תערוכתו הנפלאה של נחום טבת במוזיאון ישראל למשל).

האם זה בגלל שהקונטקסט התרבותי היחיד שאת "מכוננת" לאומנות בארץ הוא זה של אירופה וארצות הברית?
רב שיח? בדיבור שלך מונחך רק קול אחד- שלוחה פריפריאלית של מודרניזם ופוסט מודרניזם.

את וחבר רעייך הנאמנים (שרה ברייטברג ביניהם עם ההקשרים היהודיים שהיא ממציאה לחזק) שותפים פעילים במפעל רב השנים של התיאוריה הביקורתית כאן: חיזוק הפריפריאליות של האומנות בארץ.

ויש לי משהו לטובת שירה אבידור שהתנפלתם עליה כאן משל הייתה המבורגר לארוחת צהריים,
היא לא יודעת מה היא אומרת- אבל מבינה ועוד איך.
עצם השימוש במונחים ששייכים למקומות אחרים משייך אתכם ואת שלוסר לסוג ב'.
"ציור רע" משייך אתכם לפריפריה-
וכך גם את שלוסער שנופלת קורבן לפרובינציאליות שלכם.

פורסם ב-20:53 ,23/02/2007
5
ל4 : "ציור רע" מייחס אותך לפריפריה?
אלמוני

אם כך ברלין גם היא פריפיריאלית.
ציור רע או לא, ההירשברגיזם מקיים דיון בינו לבין עצמו ברמות האיזוטריות והשמרניות שמוצו כבר באמצע המאה השמונה עשרה(אז לפחות זה היה חדשני )
מהיכרות שטחית אמנם עם ציוריה של אבידר נתקלתי בסוג של מוות מהסוג המבאס ביותר.

פורסם ב-23:24 ,24/02/2007
6
ציור רע זה טוב
פסלת טובה רעה

וציור הירשנברגי זה גם לא רע

פורסם ב-00:43 ,25/02/2007
7
לאלמוני בעל הנפש הפרפרית
צייר מתל-אביב

לא- גרמניה היא לא פרובינציה: יש לה מושגים משלה בשפע (מילוליים ויזואליים וחומריים, מימי הביינים והרנסנס ועד לאומנות עכשווית (בה היא מכוננת מושגים חדשים ללא הפסקה).

איני מדבר בשבח ההירשברגיזם אלה נגד הכלה של מושגים מודרניסטיים ופוסט מודרניסטיים על אמנות ישראלית כפי שהיא מתבטאת בטקסט של שפירא-

להשכלתך: הדיון שההירשבריגזם מקיים איננו באמת סוג דיון שהתנהל במאה ה-18, (והלוואי הלוואי והיה- אם לא במפלס הקומפוזיציוני או קומת הדימויים אז לפחות ברמה הצבעונית או הרישומית או לפחות בצורת הבניה של שכבות הצבע)
הוא דיון במונחי (או יותר נכון בפרקטיקות) ציור שרווחים כיום בעולם וניתן למצוא דוגמאות רבות בגלריותForum , Marlborough...
המשעממות ומשמימות עד מאוד.

עד כדיי כך אפורות ומשמימות הן שפעם לאחר גלישה יצאתי אפור ושערות מכפות רגליה של שכנתי נפלו הישר על זנבו של הכלב הישנוני ומזיל הריר שלה שברח בבהלה מהחדר ולא שכח להשאיר שובל של מיץ עגבניות רקוב מאחוריו.
לאחר מכן אמר הוא לי שלעולם יותר הוא לא עובר לגור ליד צייר ריאליסטי כמוני (או שאוליי הוא אמר לי את זה בגלל שניגנתי חזק מדיי בגיטרה באותו אחר צהריים טרנרי טרנדי ויוצא דופן עד מאוד) עד היום אני מבכה רגע טראומתי זה שיחרת בזיכרוני כזהה בעוצמתו לנפילת חומת ברלין או לרגע בניית החומה הסינית למרות שלא הייתי שם כי שכבתי חולה במיטתי.

דימיון לציור מהמאה ה-18 קיים אוליי ברמות השטחיות שאתה מסתכל בהן אך לא לעומק- הנחות הצבע והמשטחים שונים-הציור מושפע מצילום-המוטיבים אינם מכילים את אותו העומק מבחינה אלגורית ועוד רבים ומאכזבים...

בקשר לשירה אבידור-
ציורייה של שירה אבידור(מתערוכתה הראשונה בלבד) מציגים בדמיון רב לרבים מבוגריי הסדנא עולם דימויים ששייך לתרבות העכשווית ובציור מקורו בעיקר בצייר אנטוניו לופז גרסייה ומספר ציירים אירופאים ואמריקאניים אחרים.

מוות מהסוג המבאס ביותר דווקא מצאתי בחתול שנדרס היום מול ביתי,
אני מציע לך להסתכל קצת יותר-
ולהפסיק לשעמם אותנו עם חשבונות אישיים שקשורים לתסכולים שלך ולאו דווקא לציירת הנפלאה והמדהימה שירה אבידור.

אין ספק שהיא עקפה אותך בסיבוב -והשאירה מאחור את צילך החיוור לכתוב פוסטים עצבניים ובכלל לא מעשירים בשום רמה שהיא (אוצרותית ביקורתית רגשית קולינארית או זואולוגית).

תודה וערב טוב.

פורסם ב-02:20 ,25/02/2007
8
בעעעע
נו מה עכשיו!

הנפיחות שלך מצחינות לא פחות מנפיחות האלמוני.

פורסם ב-22:01 ,25/02/2007
9
וואו וואו וואו
עמית קבסה

קשה לי להאמין. מתווכחים על כלום אה? ציור זה משהו שהמילים שלכם מוזילות.זו שפה אחרת ויזואלית שעובדת על חושים אחרים, בטח שלא שכל. לכו לצייר עוד ועוד, אל תמהרו לשפוט.

אי-מייל פורסם ב-19:41 ,02/04/2007
מתוך שוטף ומתמלא
--
בזהירות ובאירוניה: עיון...
בזהירות ובאירוניה: עיון... שוטף ומתמלא
--
אם רובוטים יכלו לצייר... שוטף ומתמלא
ללמוד ציור מפורמייקה, או: בשבח... שוטף ומתמלא
עולם של קומבינציות שוטף ומתמלא
מוסף | שוטף ומתמלא | טורים | מדריך | קהילה