מארב - אמנות . תרבות . מדיה
אודותינוצרו קשר
שלח

גבולות: מבוא מעודכן

יונתן אמיר 2007-06-05 15:57:47   הקטנת הטקסט בכתבההגדלת הטקסט בכתבה


איש מן היושבים במדינת ישראל ובשטחים אינו זקוק למועדים וציוני דרך על מנת לזכור את הכיבוש. בשביל לראות כיבוש די להתבונן מהחלון, או בטלוויזיה, או במראה. ובכל זאת, השבוע מציינים רבים מתושבי ישראל 40 שנות כיבוש ישראלי בשטחים. זהו ציון סמלי. במהלך 40 השנים שחלפו מאז החל הכיבוש הצליחו שני הצדדים להתחפר בעמדותיהם ולהתחמק מכל פתרון אפשרי. הישראלים עשו כל שביכולתם על מנת להעמיק, לבסס ולהנציח את הכיבוש, בעוד הפלסטינים מעולם לא הסכימו להכיר ולקבל את זכותם של היהודים בישראל להגדרה עצמית. בין לבין הצליחו שני הצדדים לשבור שיאים של צדקנות רצחנית המכונה - אם להשתמש בלשונם המכובסת של ראשי מערכת הביטחון בישראל -  "עימות בעצימות נמוכה".  

במהלך החודש הקרוב יוצגו בארץ תערוכות שונות ומגוונות המציינות את יום השנה ה-40 לכיבוש, ומצטרפות לאינספור תערוכות ופעילויות אמנותיות המוצגות חדשות לבקרים בגלריות מוכרות ובחללי תצוגה אלטרנטיביים. ב"מארב" מתפרסם החודש מוסף ארכיון מיוחד, הכולל יצירות ומאמרים שהופיעו בתערוכה גבולות, שהוצגה במוזיאון ישראל בשנת 1980. גבולות היא התערוכה המוזיאלית הראשונה בישראל שהתייחסה להשפעת המצב הפוליטי על יצירתם של אמנים יהודים-מקומיים. למעשה, זו גם אחת התערוכות הראשונות שהכירו בעצם קיומה של השפעה כזו. באותן שנים לא היה זה עיסוק טריוויאלי, קל וחומר שלא עבור מוזיאון מרכזי. ואכן, משנפתחה התערוכה היא זכתה לקבלת פנים צוננת למדי מן המבקרים, ולכינויים כמו "תערוכה פציפיסטית", "תבוסתנית", תערוכה ש"מציגה את ישראל באור חלש". היו שטענו כי מאחורי ההחלטה להציגה עומד ניסיון להרשים קבוצת מנהלי מוזיאונים שביקרו בארץ באותה תקופה. מעניין לגלות כי בין המקטרגים הגדולים נמנו כותבים כמו אדם ברוך, שכתב ב'ידיעות אחרונות' כי אין כל צורך לבקר בתערוכה כדי לדעת שהיא אינה ראויה, ויגאל צלמונה, שהיה אז מבקר האמנות של 'מעריב'.   

גבולות
, שהוצגה, כאמור, ב-1980, מסכמת עשור של פעילות אמנותית-מקומית עניפה ומיוחדת, ומאגדת עבודות של אמנים המעורים היטב באמנות המושגית שפרחה בארץ באותן שנים. אמנים אלו רותמים את התהיות הניסיוניות ואת פירוקי השפה העומדים בבסיסו של זרם האמנות המושגית, לכדי אמירה כללית על חיים בחברה מרובת זהויות וחסרת גבולות, המדלגת בין אופוריה וקטסטרופה, כשברקע מרחפים חלומות על אוטופיה.
לצד עבודות של 22 אמנים (כאן, כאן, כאן וכאן), כולל קטלוג התערוכה שלושה מאמרים: מאמר מבוא מאת אוצרת התערוכה סטפני רחום, מאמר מאת הפסיכולוגית עמיה ליבליך, שכותבת על תחושות של גבולות ומצור כחוויה אישית, ומאמר מאת חוקר הספרות אהוד בן עזר, הסוקר את ייצוגם של גבולות בספרות העברית. מאמרים אלו שופכים אור הן על הרקע לפעילותם של האמנים, והן על תפיסות פוליטיות-אינטלקטואליות שרווחו בזמן כתיבתם. 
פרספקטיבה בת עשרים ושבע שנים יכולה ללמד שיעור קטן על זיכרונו הקצר של עולם האמנות הישראלי. עולם זה, כמו גם המציאות הישראלית עצמה, אינו נוטה חסד ל"אמני האתמול". כך, לצד אמנים שהצליחו לשמור על מעמדם לאורך השנים, מתגלים בגבולות גם אמנים חלוציים לתקופתם שנשכחו ולא נודע כי באו אל קרבם. מבחינה זו יש בפרסום הקטלוג ברשת מידה של צדק היסטורי. מי יתן ותהיה זו רק ההתחלה.

יונתן אמיר, 5.6.2007


גרסת הדפסה גרסת הדפסה
תגובות גולשים
הוספת תגובה
1
אולי על מארב לשתף פעולה עם מוזיאון ישראל
יגאל צלמונה

פורסם ב-12:44 ,06/06/2007
2
זעקת הדינוזאורוס :-O
אלפא אומגה

הדינוזאורוסים חשים שהגיע הקץ... מי שחי על תקציבו של הגביר לא יכול לירוק לבאר ממנה הוא שותה :-(. רק ברשת יכולה להיות מחאה אמיתית וחופשית.

פורסם ב-17:20 ,06/06/2007
3
למען האמת!
מוטי סגרון

אלה היו קליקות של אמנים(טובים)שלא אפשרו השתתפות של אחרים בתערוכות הנ"ל.וכך נמנע דיון אמנותי יותר מעמיק על הנושא.אני שמח שבעידן החדש.זה לא קורה יותר.תערוכה בנושא בבית האמנים בירושלים עם מאות משתתפים.ללא קליקות.יש לזקופ את זה למארב.ולעוד אתרים ואמנים, שלא מאפשרים רק לקליקות, ולחברים .להביע את דעתם.אמנים מצויינים לא השתתפו אז בתערוכה כי לא אפשרו להם.מיקומך הגיאוגרפי הוא שקבע.לא עבודתך(האמנותית).יותר משמח שהעידן ההוא נגמר ומתחילים ניצנים של שיח מקיף באמנות הישראלית ויש במה לכולם.כמו זאת במארב.

אי-מייל פורסם ב-04:58 ,07/06/2007
4
מארב מתמסד (ל"ת)
מור

פורסם ב-09:06 ,07/06/2007
5
גבולות אלקטרוניים או ללא גבולות...
אבי רוזן

המוזיאון הוא רק אחד משורה של מוסדות שמנגנים "פליליסט" שתואם את האוצרים והעורכים שמקבלים כסף טוב עבור הסלקציה. ראו דוגמה של רשת ג" שהתפרסמה היום בעיתונות.
מוטי סגרון צודק בהקשר התערוכה בבית האמנים בירושלים. כל מי ששלח יצירה הוצג והשפיע, ללא צנזורה. מנגד,מארב אינו יכול להתמסד גם אם ירצה בגלל אופיו של האינטרנט שמאפשר לפרסם ללא צנזורה,
כמו פוסט זה למשל. כאשר שערי המוזיאון נעולים בפני יוצרים שאינם משתייכים לקליקה, או בצבע הלא נכון, האינטרנט נותר הערוץ החופשי היחידי. לדוגמה התערוכה "אמנים ישראלים באינטרנט" אותה אירגנתי יחד עם לילי אילם ב1994,
http://www.art.net/TheGallery/Avi_Room/Israel_Artists.html, שהייתה הבמה היחידה עבור אמנים צעירים להצגת יצירותיהם. המוזיאונים מבינים
כי בעידן המדיה הדיגיטאלית הם הופכים ל"פאסה", ופונים לערוצים האלקטרוניים החדשים כדי לשרוד... יתכן שפניה זו תיתן תקופת חסד נוספת קצרה למוסדות האנכרוניסטיים, אך הם בסוף דרכם. ראו את MOMA בניו יורק
שמקרין על קירותין החיצוניים וידאו, כאשר היצירות נמצאות כבר באינטרנט... ראו http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3367131,00.html.

פורסם ב-11:23 ,07/06/2007
6
אבל בינתיים הדינוזאורים עוד כאן (ל"ת)
אלמוני

פורסם ב-13:12 ,07/06/2007
7
לא צריך לשחק את המשחק שלהם.
אבי.

אלמוני חביב, תשתמש בערוץ עוקף דינוזאורוסים. יש לך מה להגיד? פרסם זאת ברשת. פתח אתר משלך, יעלה לך פחות מלהציג בגלריה! או שפרסם בחינם ב YOUTUBE שם תזכה לחשיפה ואם אתה באמת טוב, השמיים הם הגבול.
אתה לא צריך הכשר של שום אוצר, אלה אם אתה מחפש קומבינה איתו.

פורסם ב-13:38 ,07/06/2007
8
אבי יקירי
פסל עירוני

אני מאד מעריך את הלהט שלך לקידום הצגת אמנות ברשת, אבל צריך לזכור שלא כל אמנות היא אמנות רשת או אמנות שמתאימה לרשת (פסלים, ציורים חומריים, עבודות גדולות ממדים). במקרים כאלה אפשר להעלות לרשת תמונה של העבודה, אבל לא את העבודה עצמה. זו כבר סיבה לא להספיד כל כך מהר את המוזיאונים והגלריות.

פורסם ב-13:56 ,07/06/2007
9
העולם הופך דיגיטאלי
אבי

פסל עירוני חביב, מה לעשות העולם הופך דיגיטאלי! "קפיטליזם מאוחר", גם הפסלים הופכים לביטים למידע (מה שהתודעה קולטת זה לא חומר אלא מידע חושי מופשט). ראה את הפתרון של מיכאל לנדי הבריטי שגרס את כל רכושו ואמנותו כדי להתאימם לעידן המדיה.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3315227,00.html

פורסם ב-17:00 ,07/06/2007
10
אבי מיודעי
הפסל העירוני

בדומה לעוד כותב מווינט, גם אתה נותן לגדג'טסים ולספרים של בודריאר להעביר אותך על דעתך. אנחנו אמנם מתכתבים באינטרנט עכשיו, אבל אתה אדם בשר ודם, אני גם, וכך גם שאר העולם. כן, יש מדיה דיגיטלית. כן, היא משפיע על העולם באופן מכריע. לא, היא לא מחליפה אותו, וגם לא תחליף.

פורסם ב-09:38 ,08/06/2007
11
לפסל העירוני בשר ודם?
אבי

ידידי הפסל העירוני.בעניין הבשר והדם אינני בטוח מה אנחנו, המושגים משתנים כמו הגדרות מהו פסל, מהי עיר וגבולותיהם כיום שהפכו מאד נזילים.אינני יכול להיות בטוח שאתה אכן "קיים" באמת, האם נפגשנו? האם אני "אוטאר"? אולי אני ישום המחולל שיחות ברשת?! האם אתה יכול להגדיר היכן הגוף (הפסל והעיר) שלך מסתיים?! הוא התרחב מאד בעזרת הגדג'טים עליהם כותבים ישויות וירטואליות גם בווינט. זהו תהליך אבולוציוני שהחל עם הגדג'טים הראשונים של האדם הקדמון: סכין צור, קשת וחץ, וכו' וסופו ברשת. ניתן לקרא על ההתפתחות במאמר "הקתדרלה האולטינטיבית" - http://siglab.technion.ac.il/~avi/texts/ultimcathed.pdf
שבת שלום.

פורסם ב-22:32 ,08/06/2007
12
מה הסיבה אבי
מריה הקדושה

מה הסיבה אבי שאתה מוותר על הגוף המקורי באדיקות דתית כזו?האם זה כי אין גוף או כי אתה מוכן להקרבתו במקום האנושות או מוכן להקרבת האנושות במקום...המכונות המלבבות?

פורסם ב-23:40 ,08/06/2007
13
מריה דארלינג
אבי

את יכולה בבקשה להגדיר מהו הגוף בעבורך?

פורסם ב-23:52 ,08/06/2007
14
אבי הקדוש
האמא של ישו

גוף הוא כל מה שטמא . מרגיש . חי

פורסם ב-00:50 ,09/06/2007
15
למרים המגדלית
אבי

נאה דרשת מריומה! לכן אין לו גבול, כיוון שכל מה שטמא . מרגיש . חי נקבע ע"י התודעה שלך וכיוון שהסייברספייס הוא חלק מהתודעה, אל נא תדחסי את גופך מריה למגבלות העור : -)
הגוף קוונטי, מגיע לכל פינה ברשת, דהינו נמצא בכל מקום ובשום מקוםו (סופרפוזיציה)כפי שמקלוהן ציין כבר לפני 40 שנה: בעידן האלקטרוני אנו חיים באופן מיתי ואינטגרלי (גם קודש וגם טומאה).

פורסם ב-07:29 ,09/06/2007
16
מריה מגדלנה היא לא אמא של ישו (ל"ת)
נוצרי מדופלם

פורסם ב-09:41 ,09/06/2007
17
לנוצרי המדופלם
מריה-כל-אשה

מריה הקדושה ומרים המגדלית הן שתי פנים של אשה אחת,פרויד אמר . אשה-כל-אשה היא סמל לחטא טומאה וגוף מטבע גופה , ולא שלגברים אין סממני גופניות בולטים , אבל ככה זה בתרבות , ומה'כפת לנו אנחנו לא מתביישות,אבל...הקפיצה הזו בין הגוף הממשי לגוף הסייברספייסי היא משאלת לב. הגוף הממשי ימות והסייבר-ספייס-בודי , גם הוא כשנוציא את השטקר. בראש אפשר לדמיין מה שרוצים אבל בפועל זה לא אותם מולקולות. בינתיים.אבי בוא נכתוב ספר חיים סייברי ספייסי ונעשה פוו וזה יחיה

פורסם ב-11:39 ,09/06/2007
18
לעשות פוו?
אבי.

מירי, כאשר מוציאים את השטקר התוכן לא נעלם, כפי שהפסל לא נעלם כשעוצמים את העיניים, או סוגרים את הספר. המידע בסייברספייס כולל זה של הגוף שלנו ממשיך להתקיים בזכרון בצורת "מומיה דיגיטאלית" - אלמוות!
כאשר ישוע (יהודי בלידתו ובמותו)אמר אני הוא אלפא אומגה, התכוון: אני הוא הכל ולא כלום, גם הכינוי של האלוהים "אינסוף" הוא הכול ולא כלום בו זמנית...אחד ואפס בינאריים - יסוד הסייברספייס... אין גבולות מה לעשות, בייחוד אחרי שקאפקא הרג את אלוהים... אז נשארנו רק את מרים ישוע המדופלם ואני... כיוון שאינני בטוח בזהות של שניכם נשארתי אני : - (

פורסם ב-12:21 ,09/06/2007
19
הנה סתרת את עצמך אבי
כן,מירי

לא היית בטוח בזהותנו,נשארת רק אתה האבי האינטרנטי שאני מכירה והאבי שאתה מכיר וזו נוכחות פיזית בעליל.

פורסם ב-13:40 ,09/06/2007
20
האם אבי הוא ממשי או אינטרנטי?
אבי

מריומה יקירתי,בבקשה תעשי את תרגיל הרקורסיבי של דקארט, אני חושב...משמע וכו', ותגלי שמה שנשאר זו התודעה או המחשבה, שאין לה נוכחות פיזית בעליל... זו המחשבה על אבי שאני מכיר.יש את הסיפור של זן קואן : "שני נזירים התווכחו בינהם על הדגל המתנופף בראש המקדש. אחד אמר, "הבט, הדגל נע!" והשני אמר, "לא! הרוח נעה." הם התווכחו והתווכחו ולא הגיעו לכלל הסכמה. הוי-ננג, הפטריארך השישי, אמר:"רבותי! זה לא הדגל שנע, זו לא הרוח שנעה. התודעה נעה." הנזירים הביטו בו ביראה." . מעניין לא?

פורסם ב-16:53 ,09/06/2007
21
איזה פטריארך טמבל
סייבורג

וגם הנזירים שלו.

פורסם ב-17:38 ,09/06/2007
22
ומה עם לגעת?
מירי

יעני הכל אחד הכל אותו דבר הכל בראש שלנו
אתה זה אני אני זה אתה נחמד אבל לא.ראה בלוגם של תומר פרסיקו וכרמל אבסולוט כל אחר לחוד

פורסם ב-19:43 ,09/06/2007
23
אכן הכול בראש שלנו
אבי

הידעת מירי שיותר מ 99.99% מהתאים במוח שלנו עסוק בעיבוד פנימי של מידע, ורק החלק ה10,000 של מסת התאים עוסק בקליטת מידע מהעולם החיצוני!
המסקנה הברורה שאנו חיים ב"סרט" שהמוח מריץ לעצמו. התרבות מנסה ללא הצלחה לקבוע סטנדרטים כדי שפחות או יותר נריץ במוחנו סרטים דומים. הסייברספייס הוא מרחב שמאחד אותנו לכדי אותו הסרט.הרי אין שני מוחות זהם זה לזה, וגם כול מוח משתנה בזמן, לכןאין שידור חוזר, הסרט של היום יהיה שונה מזה שיוקרן מחר.

פורסם ב-20:02 ,09/06/2007
24
אשליית התקשורת
מירי

הצרה היא שמה שאתה כותב או מראה בסייבר ספייס נקלט אצלי אחרת לגמרי בגלל אותו עיבוד פנימי מרובה ותקשורת היא די אשלייה
אולי אנחנו ממשיכים אותה כי פעם כשנולדנו מישהי ילדה אותנו חיתלה אותנו והאכילה וזה כמובן יכול להיות גם מישהו כמובן,והמגע ההוא - המילה הנאמרצ הכתובה או הסייברית היא תחליף , תחליך לזכרון הממשי.
הקיצר יש ממש ויש תחליפים.

פורסם ב-21:59 ,09/06/2007
25
גבולות הממש
אבי

מירי,
צדיק באמונתו יחיה! כל אחד וגבולות הממשיהווירטואלי שלו. מה שנקלט אצלך זה לא מה שאצלי (כבר אמרנו שאינני בטוח בדברים שמחוץ לגבולות התודעה שלי), בלי שום קשר לתקשורת. מסת הנירונים במוח ~ 10^11 (מספר עצום), יוצרת בתודעתי סרט "מציאותי", בו משחקים שחקנים בעלי "אופי" שונה משלי, מירי היא עוד גיבורה באחת מסדרות "הריאליטי" שמוקרנות בראש של משהו (התקשורת אשמה)?! מה שאת זוכרת מהילדות אלה הם זיכרונות (לא ממשיים, אין לגעת בהם) חלקם השתנונמחקו, ואחרים לא היו כלל. מה שנותר זה ההווה שבו מוקרן הסרט נוסח "מטריקס" בכיכובנו. מכאן ברורה השאיפה הכללית להפוך ל"ידוענים" תקשורתיים, לכך נועדנו.

פורסם ב-08:30 ,10/06/2007
26
תקשורת-מגע
מירי

זה הכל געגועים וחסר במגע.
תודה על התואר,צדיקה ,וחשוב שתהיה אמונה, לא חשוב במה. ובסוף הגיבור האולטימטיבי החתיך והכל יכול של מטריקס מה הוא רוצה?אהבת בשר ודם.דואליות שאיננה ניתנת להפרדה.זו אמונתי.

פורסם ב-12:36 ,10/06/2007
27
טוב שיש עם מי לדסקס!
אבי

מירי, נחמד לגלות שיש עם מי לדבר.גיבור מטריקס מגלה בסוף שהוא נוגע בעצמו, לא באלוהים.ראי איור:
http://siglab.technion.ac.il/~avi/2d_images/membrane.jpg
הרבה בריאות לכולם!

פורסם ב-15:06 ,10/06/2007
28
נוגע אמרת?
מירי

ראיתי . איור-ציור,למה זה איור? נחמד ובהחלט נמצא בקו שלך.
וכן כשאנחנו נוגעים אנחנו נינגעים.האם אתה מוותר על ההיוולדות ? האכילה? וכו....?אין אובייקט מבלתך?האם אתה פרפר שחולם או נחלם?
מעייף. לא יותר פשוט להודות שלא הכל אנחנו מבינים?

פורסם ב-16:45 ,10/06/2007
29
נאה דרשת!
אבי

אכן לא הכל אנחנו מבינים, וגם לא נגיע לעולם ל"ידע סופי" כיוון שהקופסה שלנו עם מסת הנירונים (המוח), נמצאת בתהליך אבולוציוני מתמיד. המסלולים משתנים תוך כדי לימוד. לכן מה שאני מבין כעת שונה ממה שהבנתי לפני רגע ומזה שאבין בעוד דקה. אך המטרה שלנו היא להמשיך ולהאיר בפנס זה כל פינה תוך כדי נסיון להבין אותה בהקשר ברחב ביותר הניתן. כיוון שבסייברספייס הכל קשור בכל אזי עקרונית הידע שלך מירי הופך לידע שלי, או התודעה מתאחדת לידי "תודעת-על", מכאן סביר להניח שיש רק "אני"... : -).
הסבר מפורט יותר תמצאי ב "שובו של המחבר":
http://siglab.technion.ac.il/~avi/mehaber/shuvo.htm
בייחוד בחלק האחרון המשווה בין חווית הקריאה במרחב הממשי לזה הוירטואלי.

פורסם ב-08:45 ,11/06/2007
30
היה נחמד אבל
מירי לא קדושה

שוב יצאתי למסע בעקבות הטכסטים שלך שנראים ונקראים בכיף אם כי דורשים ריכוז מכסימלי.זו הסיבה שאני כל פעם מנסה לקרוא אותם מחדש בהמלצתך , בפעם הקודמת כיניתי עצמי העם הפשוט. מה שקורה בשיחות הסייבריות האלה בינינו שכל פעם הפוקוס על משהו אחר , מה שמאושש את טענתך לשינוי מתמיד של משמעויות על ידי הקורא-מחבר-העל שאינו עוצר אף פעם כמו תודעתו. כן עולם קסום ורחב הסייבר ספייס הזה והייתי רוצה להסכים איתך שזהו העולם האמיתי היחיד והמאוחד,אבל משהו בי מסרב לקבל תשובה אחת מסכמת ומצמצמת.
נטיית הלב היא לא רק לדואליות אלא למציאות רבת פנים,על דרך המשל רבת אלילים.אי אפשר לומר שלא היה פה נסיון לתקשורת,אבל היא לדעתי נידונה מראש לכשלון , אולי אפילו כישלון מבורך.אני זה לא אתה אתה זה לא אני וזכות השוני והנפרדות לעולם תשרור.ושלום על העולם גם.

פורסם ב-18:29 ,11/06/2007
31
זה הזמן שתכתבי משהו!
אבי

מירי, לדעתי את צריכה לא לשמור את אשר את חושבת לעצמך, פשוט כתבי זאת ופרסמי למשל מעל דפים אלה. אנחנו דנים בגבולות, מנסים לפרוץ אותם, להראות שאין הבדל ביני ובין זה שמעבר ל"גבול" בבסיסו של דבר כולנו עשויים מאותם היסודות כמו הגלקסיות, השוני הוא בנקודת המבט של צביר החומר שבוחן למעשה את עצמו.וכפי שכתבת ובקשת "ושלום על העולם גם"... אמן.

פורסם ב-09:39 ,12/06/2007
32
תודה
צבירת חומר חומרית

פרט ליצירתי התלת מימדית אני באמת משתדלת לכתוב ודוקא פה במארב שהיה לי עד כה אכסניה מסבירת פנים ופלורליסטית.יש לי אג'נדה שקשורה באמנות הקרמיקה,אותו חומר מובן מאליו
וחומרי כל כך כמו האשה והאם האנושית אנושית מידי,ומכאן שאיפה להתייחס למה שנמצא מחוץ לסף הראייה האמנותי המקובל ומכאן להתייחס לכל מי שאולי לא נראה מספיק באמנות , השונה האחר הלא אני ,זאת אני עושה כנטיית לב ואחר כך מגיעים ההסברים.
אני מודה לך הן על העידוד ,הן על השיח, והן על הנכונות לשמוע דעות אחרות.

פורסם ב-13:09 ,12/06/2007
33
מרתק
moon

יונתן לא פחות מרתק מן המבוא שלך הוא השיח הפורה בין שני הגיבורים הוירטואוזיים כאן.
מברוק על העשייה ועל היוזמה המבורכת של פרסום הקטלוג הזה (שזה מכבר התחלתי לקרוא את מאמריו)
ומי יתן ותמשיך בתיעוד החשוב הזה. כפי שאנו יודעים אין לצערי ברשת תיעוד מספיק של טקסטים עיבריים קנוניים ובהזדמנות זו, שאלה/בקשה.
אם אתה זוכר את המלצתך על המאמר של שרית שפירא לתערוכה "מסלולי נדודים"...האם יש סיכוי שתוכל/תרצה להרים/להזרים/ גם אותו לחלל הסייברי הלא יודע שובע?

אי-מייל פורסם ב-10:07 ,13/06/2007
34
גיבורים וירטואוזים או וירטואליים?
יונתן

שלום מון, המאמר של שפירא הוא למעשה ספר שלם, ולכן קשה לי להאמין שניתן יהיה להעלות אותו לרשת. אולי יום אחד האתר של מוזיאון ישראל יתעורר.

פורסם ב-10:22 ,13/06/2007
35
יאללה יונתן תפרגן קצת (ל"ת)
וירטואוזיה

פורסם ב-13:14 ,13/06/2007
36
לאברהם אילת
אבי רוזן

ברכות על היצירות המדהימות שמופיעות בדף הראשי של מארב, וכן באתר שלך:
http://www.pixelpress.org/eilat/index.html

פורסם ב-10:08 ,18/06/2007
37
רק לא שפירא והנדודים
זה אני, שלוק

הטקסט הנ"ל היה פלצני ברמות-על שהקשר בינו לבין מוצגי התערוכה הנילווית היה תיאורטי, לא מציאותי, סבוך, הזוי, ומופרך.
הוא אמנם סימן את פריצתה הגדולה של שפירא לחיי האמנות בארץ אך באותה מידה היה אירוע מכונן הרסני שממנו ואילך הקטלוג ודבר האוצר הפכו לחשובים יותר מהיצירות ומהאמנים.
מאוס, מאוס, מאוס. בבקשה, פטור אותנו מעונשה של זו!

פורסם ב-11:28 ,18/06/2007
38
שטויות בשטויות במיץ
יוסף

הסיפורים על התודעה , אבי המיצר טקסטים כמו לשלשת , המילים, חברים יקרים תנו לנו בשר , גידים , אש ותשוקה קונקרטית , זיון, נגיעה, תפסיקו לאחוז זה לשני בקצוות השיער האפירה הסייבפייס הלא-מעודכן האינטרנט הגווע , מת-לחלוטין מת , זו הייתה אשליית חמור, שום מריה מגדלנה לא תעיר את האינטרנט ממותו הידוע מראש- הבו לנו זיונים אמיתיים תפסיקו לאונן ע.

פורסם ב-19:39 ,20/06/2007
39
ליוסף המתקשה להזדקף
הסייברסקס

המין כידוע הוא בראש ולא באיבר האחר. קביעה זו מתחזקת ככל שהייצור אינטליגנטי יותר. מקק בלי ראש עדין יוכל לזיין! לגבי יוסף, כנראה שלא.ולעניין הסייברספייס, הוא מגדיל את המוח ויכולותיו המנטאליות, לכן גם את ההנאה ממני דברים כולל מין. יוסף, אם תכניס את קצה מרכז התענוגות שלך לכונן הCDDVD, או במקרה שלך לחריץ הUSB שבחזית המחשב (יש לבצע זאת בעדינות כדי לא לפגוע בבשר והגידים חלילה),לאחר שתפעיל את תוכנית הצריבה, מיד תרגיש על מה כאן מדובר!!! היה חלוץ במהפכה!בגמר הצריבה תוכל לחזור על הפעולה :-0
הוראות ההפעלה בהפניה הבאה:
http://on1.zkm.de/netcondition/projects/project51/default_e

(ינעל-ראבאם הרוסים האלה)

פורסם ב-21:53 ,20/06/2007
40
ליוסף המתקשה
הסייסרסקס

נעשתה שגגה! את קצה מרכז התענוגות יש לתקוע בכניסת המיקרופון (חור קטן עגול וורוד, בחזית המחשב, הוא מתאים במדויק למידותיך :-). לחליפין כדי להווכח שהסייברספייס אינו מת חלילה, הפנה את אחוריך למסך, תתכופף והנח את ידיך על הרצפה (במדה והכרס אינה מפריעה). מיד תחוש בזרמים ענוגים המתפשטים מאזור אחוריך לכיוון הראש והמוח (אם יש לך כזה).
בילוי נעים מאמי.

פורסם ב-08:33 ,21/06/2007
על יונתן אמיר

כותב על אמנות ועורך שותף במארב.

עוד מ יונתן אמיר
אתר אינטרנט אתר הבית של הכותב
מוסף | שוטף ומתמלא | טורים | מדריך | קהילה