מארב - אמנות . תרבות . מדיה
אודותינוצרו קשר
שלח

--

ליד הקיר המתקלף, אופניים

משה שטרן 2004-08-05 14:08:46   הקטנת הטקסט בכתבההגדלת הטקסט בכתבה

צילומים מקיבוץ כיסופים, 2004

קיבוץ כיסופים שוכן בצפון הנגב המערבי, 7 ק"מ מחוף הים, כמאה ק"מ דרומית לתל-אביב.  הקיבוץ שוכן על גבול רצועת עזה. הקיבוץ נוסד בשנת 1951 על-ידי עולים צעירים מ-15 ארצות, בעיקר צפון ודרום אמריקה. המחסום שנמצא בו הוא דרך הכניסה היחידה כיום לגוש-קטיף.





















מתוך אתר האינטרנט של הקיבוץ (כנראה נכתב ב-1997):
"קיבוץ כיסופים עבר תקופות קשות בהיסטוריה שלו: בראשית דרכו בתחילת שנות ה-50 הקיבוץ חווה מאבקים אידיאולוגיים קשים שתוצאותיהם היו עזיבה של קבוצה נכבדת מבין המייסדים. מראשית הדרך התמודדנו עם היותנו גבול וסבלנו מפעילות חבלנית אשר שככה לאחר מלחמת ששת הימים ונעלמה לגמרי עם מימוש האוטונומיה ברצועה. לאחר תקופה של צמיחה וגידול במשך שנות ה-80 התמודדנו בתחילת שנות ה-90 עם משבר כלכלי-חברתי קשה שבעקבותיו עזבו כשליש מחברינו. ממאבק הישרדות זה נחלצנו והיום פנינו לעתיד טוב יותר. בשנים האחרונות משנים אנו את פנינו ומתאימים את חיי הקיבוץ לשנת 2000: מיישמים רעיונות חדשים, פתוחים להזדמנויות ומפתחים כלים לנצלן. דבקים אנו בערכי יסוד של אחריות הדדית, שוויון ערך האדם וערים לצורך לעודד יזמות של החבר ובחיבור לגורמים חיצוניים המעונינים לשתף אתנו פעולה בכל תחומי החיים.
אנו מקווים שבעקבות השלום הקרב ובא, האזור יתפתח ויהיה שיתוף פעולה בין תושבי האזור משני צדי הגבול ואנו משקיעים היום מאמצים לקדמו. אנו רואים את עצמנו בתחילת הדרך של תקופה חדשה ובטוחים שתצליחו לחוש באווירה זו אם תבקרו אצלנו. מחכים לכם - חברי כיסופים."

 לחץ לתצלום גדול

גרסת הדפסה גרסת הדפסה
תגובות גולשים
הוספת תגובה
1
תצלום גדול לא נפתח (ל"ת)
ק'

פורסם ב-22:46 ,03/11/2004
2
צירוף מוצלח אבל..
שוש

החיבור של התמונות עם קטע מאתר הקיבוץ נפלא
במחשבה שניה - התחושה המתקבלת מהתמונות לגבי המתרחש היום בקיבוץ, אינה כל הסיפור - נכון? ודאי קיימות פינות ירוקות סביב חדר האוכל ובתי החברים בקיבוץ שאותן לא הבאת כאן.

אי-מייל פורסם ב-10:09 ,10/11/2004
על משה שטרן

מתבגר טיפוסי, מושבניק בעבר וירושלמי בהווה, בוגר בית-הספר לצילום מוסררה ובעל עמדת מפתח (כפשוטו) במקום. תחביבים: בירה, מטריקס ואסתטיקה של גבעות חשופות בשומרון.

עוד מ משה שטרן
מוסף | שוטף ומתמלא | טורים | מדריך | קהילה