שוק אמנות

17 באוג', 2009 | מאת יונתן אמיר | קטגוריה: המלצות ואירועים

דווקא באוגוסט, דווקא בתל-אביב החמה, ומכל המקומות בעיר – דווקא בשוק הכרמל הלוהט. תערוכה קבוצתית ליום אחד.

אוגוסט, כך יודע כל חובב אמנות, הוא עונת המלפפונים. לעד אזכור את היום הניו-יורקי החם והלח, עת כיתתי רגלי במשך בוקר שלם ברחובות צ'לסי, עובר מדלת לדלת, מגלריה לגלריה, רק בכדי לגלות שכולן, ללא יוצאת מן הכלל, יצאו לחופשה ויחזרו רק בתחילת ספטמבר. באוגוסט חם. באוגוסט – הולכים לים.

מי שעומדות לקרוא תיגר על המוסכמה הזו הן האוצרות והאמניות עדן בנט וטלי קרן, שיחד עם קבוצה של קרוב לעשרים אמנים ובשיתוף המרכז לאמנות עכשווית בת"א, עומדות לערוך את אירוע האמנות "עונת המלפפונים" דווקא באוגוסט, דווקא בתל-אביב החמה, ומכל המקומות בעיר – דווקא בשוק הכרמל הלוהט.
"עונת המלפפונים", כותב אדם אבולעפיה, ממארגני האירוע, "היא עונה של נופשים ופגרות, זמן מצוין לעבודה ספונטנית ושיתופית במרחבים העזובים של העיר. כשהקניון סגור, הוא נאטם ונמחק מן המרחב הציבורי, בעוד השוק השומם נותר נגיש. הסביבה ההומה בדרך כלל, נותרת עזובה ביום המנוחה, ועונת המלפפונים קופצת על הבאסטות הריקות ומנצלת את ההזדמנות לפעולה אמנותית".

אירוע "עונת המלפפונים" יתקיים ביום שבת ה-22.8. האמנים המשתתפים הוזמנו להתערב במרחב הציבורי של השוק ולפעול בהתאם לתנאים, הדרישות והאפשרויות הנובעות מאופי המקום וארעיות הפרויקט. עונת המלפפונים, מוסיפים המארגנים, תבקש "להתמודד עם הגיאוגרפיה, הארכיטקטורה והתפקוד של שוק הכרמל. מקצת האמנים מתייחסים לדימוי הבאסטה, אחרים ממציאים פטנטים של מסחר עקום; יש המקימים משכן מזדמן, ויש המפליגים בפנטזיות על צבע רווי ומזרקות ניקוז. כך, באמצעות מיצבים ומיצגים ארעיים של יום קיץ, תזגזג עונת המלפפונים בין עבודה לבטלה, בין באסטות לפדסטלים, בין יזע לדימויים".

רוני קרני ב"עונת המלפפונים"

רוני קרני ב"עונת המלפפונים"

עונת המלפפונים – אירוע אמנות בשוק הכרמל
יום שבת 22 לאוגוסט 2009, מ-14:00 בצהריים עד רדת החשיכה
משתתפים: יוחאי אברהמי, קארין אליהו, יואב אפרתי, עדן בנט, מירב ברקלי, מיה גן
צבי, טמיר ליכטנברג, עוז מלול, הרן מנדל, אורלי סבר, שי עיד אלוני,
שרון פדידה, להלי פרילינג, טלי קרן, רוני קרני, סימון קרנץ, יעל רוכמן, פיליפ
רנצר, איתמר שמשוני.
אוצרות: עדן בנט וטלי קרן

אודות יונתן אמיר

כותב על אמנות ועורך שותף במארב.

2 תגובות
הוספת תגובה »

  1. היה אירוע?
    ביקרנו באירוע והוא היה, בלשון השוק וגם בלשון המעטה, על הפנים! דל, עלוב, משעמם. ההתיחסות לאופי המקום, לגיאוגרפיה, לארכיטקטורה או לתיפקוד של השוק היתה שיטחית, לא יצירתית ומשעממת. מגן ילדים ממוצע אפשר היה להפיק שם אירוע עם עושר חזותי ועושר של דימויים הרבה יותר גדול. היה מביך. ציוננו כמבקרים באירוע – אפס – לאמנים ובעיקר לאוצרות.
    יוכי ויעקב רובינסון
    מיכל ויהודה דביר

  2. היה אחלה אירוע מנקודת מבטי נהניתי ממה שראיתי והתרשמתי מהפונטציאל והרעיון שבבסיס התערוכה מה שמביא אותי לחכות ל"עונת המלפפונים 2"
    ולמבקרים מעלי הייתי מבקש לקחת נשימה ולחכות לשנה הבאה בשוק הכרמל

הוספת תגובה