שלג באוגוסט
17 בספט', 2009 | מאת יואב שמואלי | קטגוריה: שוטף"הינדה וייס מבינה, כאקסיומה, כמצע, כהנחת יסוד מנטלית בלתי ניתנת לערעור, שאנחנו לבד. בעולם, במשחק הזה. ושאין ולא יתקינו וו רעוע להתלות עליו". טקסט נלווה לתערוכת יחיד בגלריה טבי דרזדנר.

- הינדה וייס – Help, 2008
כפי שודאי כבר הבחנת, הרבה מאד אלמנטים – מן ההיסטוריה של החלד, התרבות, האמנות, ומן הכאן והעתה המתכנסים תחת מעגל אלומת פנס צהוב באלנבי – מקדיחים את התבשיל עליו טרחה וייס, כורעת מלוא שמלתה על הסיר. את זו אגב, היא מסירה לבלי שוב. לוייס, עם חסד – יחס מורכב לנשיותה. זה ניכר היטב בעדויות על הקיר: היא אישה בוגרת; אך אינה מבקשת להיות נשית ביותר; והיא אף נערה; ונער; היא פסל; פסל של אישה; פסל אישה-נער. ומשהסירה את בגדיה, חרצה: זו אישה ללא חת. מתוך הבסיס, הפשטות, האינטגריטי הרצחני של וייס - נשרו הבגדים. אין אפשרות אחרת. אינכם צריכים להיות גבר ונמלים בתחתוניו כדי להבין את הקריטיות, את נקודת הארכימדס, שהתצלום הזה קובע על המפה. אך ההסרה, זה בהיר כשלג באוגוסט, אינה רק גופנית: וייס מזמינה את הצופה למשש את רוך בטנה, כרופא המגשש לקראת בדיקה חודרנית. מן המפורסמות הוא שהבטן ובית החזה הם חורים שחורים ופעורים ברפואה; והרי לך – כוחה של וייס בדיוק בהצגת חולשתה.
זה רק גג מתפורר ודל, עינו על צומת אלנבי-שנקין; אך מזג האוויר, פקטור קריטי במלאכת הצילום, ושעת היום - מתחלפים כנפש אינטנסיבית, מיטלטלת; הצבעים, של זיקית משוכללת, ספרדיים (עירום ואדום מסעיר, סולם הבקבוקים וכתום מבעיר) ותל-אביביים, מורבידיים, אפורים; חללי וקירות הבית העירומים, מוארים ומוחשכים חליפות בהוראת במאי; וכמו עץ בטבור נוף – הגוף והפורטרט הכה אינסטרומנטליים של וייס; ועוד שלל רסיסים ופכים ופתיתים ופנינים… המתקינים תקרובות ואניטס זעירות, קסומות והדורות – נקניק מהשוק מאחורי הבית, רישום קו אור פנס ומצעי וכתונת ליל אמש.
קצה שובל מאלנבי וציון השנייה של גדי טאוב; וכלל לא הגג הלאומי של סיגלית לנדאו; בעיקר התבל הפרטי מאד של וייס המעורר הזדהות מטרידה. מאד. ואני שב וחושב על ז'נה ודמיונו הבלתי נלאה והממריא, ספון ב4 מטרים רבועים. לוייס יש בכל זאת חברים, ולא רק בפייסבוק.

- הינדה וייס – Ladder, 2008

- הינדה וייס – Satellite, 2008

http://www.mac-lyon.com/mac/sections/en/exhibitions/2009/alan_vega/
http://www.tomfruin.com/work07.html
שני לינקים לאמנים שאיכשהו קשורים
שיר, תודה רבה, זה מאד מעניין. י. ש.
Hinda Weiss is an amazing Israeli artist
טקסט מקסים ושנון שהולך יחד עם איכויות התערוכה, תערוכה נפלאה.
טכסט מצויין לתערוכה טובה ותודה לאתר מארב שקשוב לדרישות ציבור הקוראים
לא אוהב לקרוא אבל כותב יפה מאד
טקסט טוב, עבודות טובות, אמנית מסקרנת, תודה
יש ביקורת מעולה על התערוכה של הינדה בבלוג החדש – capitalfart.wordpress.com
מה זה הטקסט הזה?
לא הבנתי, כאקסיומה, כמצע, כהנחת יסוד מנטלית בלתי ניתנת לערעור,…כלום!
יואב שמואלי, לך ללמוד עברית: קרוא וכתוב בסיסיים.
בכל מקום בו מגיב זועם על הכותב יש עניין (לפחות רכילותי) ולשמחתנו איל הרים את הכפפה ומסר לי להנחתה
אז איל עד שמישהו כותב יפה ובעדינות מספר ומלמד אותנו ההדיוטות על עבודתה של האמנית המצויינת מגיע אתה וברגל גסה מועך אותו כבדל סיגריה בעמקי אלנבי לא רחוק מגרטה ובבה או איך שלא קוראים למקום הטוב הזה ולמעשה במעיכת הסיגריה אתה מזכיר לנו לקרוא שוב במאמר ולוודא שהוא באמת טוב ואכן בזכותך פעם שנייה שאני קורא למעשה שלישית כי גם קראתי חלק בפתיחה ושוב אני חושב על העבודות של הינדה ומה אני אגיד לך אחלה תערוכה עדינה צנועה וחזקה וגם המאמר
תודה
עדינה -צנועה-אינטימית
בובי? נשמע כמו עוד תקליט משעמם של רונה קינן…
כתבתי עדינה צנועה וזקה לא אינטימית למרות שהתוספת שלך נשמעת מתאימה לי גם כן
ובאשר לרונה קינן אז אני לא יודע לא שמעתי ממש ואני נוטה להסכים איתך
אתמול היה לי יום התאוששות ולכן הנחמדות המסויימת
בכל אופן אני לא חוזר בי כי חשבתי על זה מספיק ואני מדפדף את זה הלאה שבת שלום
נו בובי שלום…
אם הצלחת לקרוא מה שיואב שמואלי לא(!) הצליח לכתוב, הרי שאתה גאון.
ברכותיי.