כנס הסנהדרין – חלק 2

דברי פתיחה  – אייל דנון
אייל דנון הוא מנהל המרכז לאמנות דיגיטלית ואוצר ראשי (אז אוצר במרכז) ומקים שותף של עמותת איאם המתמקדת בנרטיבים ככלי לשינוי חברתי.

הצופה בצילום יכולה לערער את היסודות הלאומיים של המוזיאון – אריאלה אזולאי
בהרצאה תצייר אזולאי את קוי המתאר של האזרחית-הצופה ותשאל מה מאפשר את נקודת המבט האזרחית של צפיה בדימויים. הנחת היסוד היא שנקודת המבט הזו צריכה לסרב לראות בדמויות המצולמות אוביקטים של צילום בלבד. אין בכך די. בהקשר של הכיבוש, שהוא מקרה הבוחן, צופה-אזרחית צריכה להתעלות לא רק מעל לחוקי החלל המקצועי אלא גם מעל אלו של הלאומי. התעלות מעל לחוקים אלו תאפשר לה להגיע לחלל של הצילום בו אלו שנדחקו למצב של אין-מדינה ונשללה מהם הזכות לאזרחות, הופכים לאזרחים. חלק מציבור האזרחים של הצילום. דרך צילום, הדמויות המצולמות דורשות את זכותן לדיבור פוליטי, למבט ולפעולה ומזמינות את הצופים להשיב על כנו, יחד איתן, את המרחב הפוליטי ממנו הן נושלו.
אריאלה אזולאי היא מרצה לתרבות חזותית ולפילוסופיה בת זמנו, לתרבות ולפרשנות באוניברסיטת בר-אילן. אוצרת ובמאית סרטי תעודה.

המוזיאון והיסטוריה אלטרנטיבית – גליה בר אור 
משמעותם של המוזיאון, האוסף והתערוכה כמרחב זיכרון אלטרנטיבי המאפשר מפגש מחודש עם צמתים בעבר מפרספקטיבה של ההווה.
גליה בר אור היא מנהלת ואוצרת של המשכן לאמנות עין חרוד.

מוזיאון אפשרי; מבט על מוזיאון ואן אבה באיינדהובן – צ’ארלס אשה
אשה יציג את מוזיאון הואן אבה באיינדהובן, הולנד תוך התיחסות לנקודות זמן משמעותיות בהסטוריה שלו. הוא יסביר הבטים במדיניות התערוכות והאוסף העכשוית שלו המונחים על ידי רעיונות של הכנסת אורחים רדיקלית וזיכרון ביקורתי.
צ’ארלס אשה הוא המנהל של מוזיאון ואן אבה באיינדהובן ועורך שותף בהוצאת הספרים והמגזינים Afterall.

האוצר כמפרש והתערוכה כהד לפרוש – מרדכי עומר 
מרדכי עומר (ז"ל) היה המנכ”ל והאוצר הראשי של מוזיאון תל-אביב, מרצה בכיר באוניברסיטת תל-אביב, יוזם ומנהל הגלריה האוניברסיטאית.

פאנל סיום – אוסף כ”ארגז כלים” לעיצובם של נרטיבים
צ’ארלס אשה, מרדכי עומר, גליה בר אור ונינה מונטמן. מנחה: גלית אילת