מניפסטים / מניפסט על המניפסטים

    (אולי) מתוך תחושות האשם שלנו החלטנו לעסוק במניפסטים, ואולי לא.
    מניפסט הוא דרישה ותביעה. האם באמת עדיין אפשר עוד לדרוש משהו היום?
    מניפסט הוא תמיד תוצר אותנטי של אמונה צרופה
    מניפסט הוא תמיד תוצר אותנטי של מניפולציה בוטה.
    מניפסט תמיד ירצה לאגד סביבו כמה שיותר אנשים.
    מניפסט תמיד ירצה לעצב את העולם.

פוסטים אחרונים

מניפסט התנהלות האמן בחיו - מערכת מארב

זהו קישור להרצאה של האמנית מרינה אברמוביץ' במרכז לאמנות עכשוית בתל אביב בו היא מקריאה את המניפסט שלה להתנהלות האמן בחייו.

מניפסט הסייבורג - מערכת מארב

הקדמה מאת: זיו נאמן

מניפסט הסייבורג (1991) של דונה הראוואי (Donna Haraway), הוא טקסט מרתק, שעוסק בחיבורים והקשרים החדשים הנוצרים והאפשריים, בין האדם, המכונה והחיה, בעקבות עלייתן של טכנולוגיות דיגיטאליות וגנטיות חדשות.

מניפסט דוגמה 95 - מערכת מארב

1. דוגמה הוא קולקטיב של בימאי קולנוע, אשר נוסד בקופנהגן באביב 1995.

2. המטרה המוצהרת של דוגמה 95 היא להתנגד ל'מגמות מסוימות' בקולנוע כיום.

3. דוגמה 95 היא פעולת הצלה!

מניפסט שנאה, דחיפה, אגירה, הִישָנוּת 2006 - מערכת מארב

הקדמה מאת: נועם אבידן סלע

דף הרשת של "מניפסט השנאה" – The Hate Manifesto – מופיע בקישור הראשון בגוגל תחת חיפוש המילים hate manifesto. כך הגעתי אליו.

מניפסט ביגבאיב - מערכת מארב

הקדמה מאת: נעם אבידן סלע

"אף אחד לא קם בבוקר ומחליט: מהיום אני מתחיל לחרבן. אבל בכל זאת, ברגע שאמנים נוגעים בכסף יוצא לך חרא"

"מניפסט ביגבאיב" הוא חלק מתוך "מדריך לנגיעה בשם העצם" – קובץ לא גמור של שירים וקטעי דיאלוג מאת מרחב ישורון. דמותו של ביגבאיב מבוססת על המשורר רומן באימבאיב, והיא מופיעה כקול חיצוני המשקיף מהצד על ההתרחשויות השונות. ישורון, יליד 1978, הוציא עד כה את קובץ השירים "ישורון על קוטב העיזבון", הוצאת פלונית, 2007.

תגובות אחרונות:
  • ציונה פסל: 5.ציונה פסל‏ ‏ 28 באפריל, 2012 14:32 : בג’ אייר תשע"ב ערב יום העצמאות...
  • ציונה פסל: בג’ אייר תשע"ב ערב יום העצמאות, חל יום הזכרון השביעי לפטירתה של דניאלה...
  • ציונה פסל: בג’ אייר ערב יום העצמאות, חל יום הזכרון השביעי לפטירתה של דניאלה גיסתי. ציינו...
  • רוני: זוכרת ומתחברת. בעיקר למה שכתב גדי וכן למה שכתבה חן שיש (אמנית מצוינת ג"כ) על תערוכתו...
  • סרטים בחינם: ראיון מרתק ומעמיק. איש מדהים ומוערך ובצדק. בלוז לחופש הגדול היה סרט מצוין ועדיין...
  • עדי: מעניין. אני בעד פנטזיות ופרסים
  • רחל: שלום! שמחתי לשמע על קיומו של ‘בית דן’ מאחר והכרתי אישית את הציירת רברשות משפחתי...
  • איתי(): נחמד מאד. אהבתי את המובנות של הטקסט, ואת ההומור שבו. לגבי השירים שקראתי , אלו שיש...

המוסף החדש

featuredimage מניפסט הסייבורג / מערכת מארב

הקדמה מאת: זיו נאמן

מניפסט הסייבורג (1991) של דונה הראוואי (Donna Haraway), הוא טקסט מרתק, שעוסק בחיבורים והקשרים החדשים הנוצרים והאפשריים, בין האדם, המכונה והחיה, בעקבות עלייתן של טכנולוגיות דיגיטאליות וגנטיות חדשות.

להמשך הפוסט »

featuredimage מניפסט דוגמה 95 / מערכת מארב

1. דוגמה הוא קולקטיב של בימאי קולנוע, אשר נוסד בקופנהגן באביב 1995.

2. המטרה המוצהרת של דוגמה 95 היא להתנגד ל'מגמות מסוימות' בקולנוע כיום.

3. דוגמה 95 היא פעולת הצלה!

להמשך הפוסט »

featuredimage מניפסט שנאה, דחיפה, אגירה, הִישָנוּת 2006 / מערכת מארב

הקדמה מאת: נועם אבידן סלע

דף הרשת של "מניפסט השנאה" – The Hate Manifesto – מופיע בקישור הראשון בגוגל תחת חיפוש המילים hate manifesto. כך הגעתי אליו.

להמשך הפוסט »

featuredimage מניפסט ביגבאיב / מערכת מארב

הקדמה מאת: נעם אבידן סלע

"אף אחד לא קם בבוקר ומחליט: מהיום אני מתחיל לחרבן. אבל בכל זאת, ברגע שאמנים נוגעים בכסף יוצא לך חרא"

"מניפסט ביגבאיב" הוא חלק מתוך "מדריך לנגיעה בשם העצם" – קובץ לא גמור של שירים וקטעי דיאלוג מאת מרחב ישורון. דמותו של ביגבאיב מבוססת על המשורר רומן באימבאיב, והיא מופיעה כקול חיצוני המשקיף מהצד על ההתרחשויות השונות. ישורון, יליד 1978, הוציא עד כה את קובץ השירים "ישורון על קוטב העיזבון", הוצאת פלונית, 2007.

להמשך הפוסט »

featuredimage Television Deliveres People | Richard Serra / מערכת מארב

הקדמה מאת: מיכאל קסוס גדליוביץ' וזיו נאמן

ריצ'רד סרה, הטלוויזיה מוסרת אנשים, 1973
Richard Serra, Television Delivers People, 1973
זו היא עבודת ווידאו של ריצ'רד סרה, שנעשתה בשיתוף עם קרלוטה פיי סקולמאן (Carlotta Fay Schoolman) ב-1973, היא מעניינת מאד מכמה סיבות ובהחלט יכולה להיחשב כמניפסט פוליטי ביקורתי.

להמשך הפוסט »

featuredimage מניפסט כדאי לאישה לסרב ללכת ל"מקומות העבודה" / מערכת מארב

הקדמה מאת: נועם אבידן סלע.
המניפסט "כדאי לאישה לסרב ללכת למקומות העבודה", מאת רקפת וינר עומר, הופיע לראשונה כחלק מתערוכת היחיד "כדאי לאישה לסרב ללכת למקומות" בסלון מזל, תל אביב, פברואר 2003.

להמשך הפוסט »

featuredimage המניפסט הקומוניסטי / מערכת מארב

הקדמה מאת: זיו נאמן

המניפסט הקומוניסטי, או בשמו הרשמי, מניפסט המפלגה הקומוניסטית, נכתב על-ידי קארל מרקס ופרידריך אנגלס ב- 1848, בהזמנת הליגה הקומוניסטית, שהיה ארגון של סוציאליסטים אירופאים, שמרכזו היה אז בלונדון.

להמשך הפוסט »

featuredimage המניפסט הסוריאליסטי / מערכת מארב

הקדמה מאת: מיכאל קסוס גדליוביץ'

86 שנים חלפו מאז פרסם אנדרה ברטון את המניפסט הסוראליסטי הראשון, כמעט מאה והרבה יותר במונחי הזמן שבו אנו חיים, אם לא נכנעים לעריצות הכרונית של כרונוס.

זה היה שיא עידן המניפסטים הגדולים ואולי אפילו תחילת סופו.

להמשך הפוסט »

מאמרים נוספים »

עמוק במארב

מניפסט התנהלות האמן בחיו

זהו קישור להרצאה של האמנית מרינה אברמוביץ' במרכז לאמנות עכשוית בתל אביב בו היא מקריאה את המניפסט שלה להתנהלות האמן בחייו.


על דלות חיי הסטודנט – מניפסט סיטואציוניסטי. חלק שלישי

לכבוד העלאת מוסף המניפסטים בחרנו להעלות כתבות ממוספים קודמים של מארב הנוגעות בנושא. כאן מובאת "הצעה צנועה לחיסול דלות חיי הסטודנט, כפי שהיא באה לידי ביטוי כלכלי, פוליטי, מיני ובמיוחד אינטלקטואלי."
האינטרנציונל הסיטואציוניסטי. והסטודנטים של שטרסבורג. מניפסט בשלושה חלקים.
נובמבר 1966


על היפה והנורא בריאליזם הסוציאליסטי

תעמולה וולגרית, קיטש מגויס או "אמת החיים הבאה לידי ביטוי בדימויים אמנותיים"? רומן וטר בכמה מלים טובות על ז'אנר מושמץ, שעיקרו הקונפליקט בין הטוב לטוב יותר


אלי, אלי, למה שבקתני

"כל משיח הוא מורד: כמה דברים על ייאוש, התרסה וגאולה". קטע מספריו של הסופר, הסאטיריקן, הפובליציסט, המחזאי, המתרגם, הצייר והפסל עמוס קינן, שנפטר אמש בגיל 82. הטקסטים הופיעו במוסף הראשון של מארב, שפורסם באפריל 2004.


כוח האמנות

האוצר ותיאורטיקן האמנות בוריס גרויס מתבונן בתרבות מצדדים בלתי צפויים. בספרו "כוח האמנות", הרואה עתה אור בתרגום עברי, הוא מציג בדרך מאירת עיניים ופרובוקטיבית כאחד, את מורכבותם של היבטים מכריעים ועקרוניים באמנות העכשווית.


קין סיטי

ההיסטוריה והמיתולוגיה של תרבויות העולם ממזרח וממערב מלמדות אותנו מה מר גורלן של ערים מצליחות מדי, מושלמות מדי. אטלנטיס של אפלטון, בבל המסופוטמית והמקראית, סדום ועמורה, אנגקור הח'מרית, טיקאל של בני המאיה, קנוסוס המינואית, ממפיס, תבאי ונא-אמון של האימפריה המצרית העתיקה – את כל הערים המפוארות והכבירות האלה, ועוד רבות, בלע הזמן. טקסט מקטלוג הביאנלה לאמנות ארט TLV.